Rabu, 20 Januari 2016

Kisah Benar Pesakit Kronik 5 Serangkai

Alkisah customer menceritakn pasa saya dia tidak megambil sayur dalam permakanan harian sejak dari kecik lagi, Bila dia menjalani pemeriksaan kesihatan ujian menunjukkan paras kolestro yang agak tinggi.

Oleh itu Doctor mencadangkan supaya dia megambil supplement Omega dan Vit-C sebagai permulaan mencegah. Kalau boleh tidak perlu ambil ubat/painkiller lagi. Sebab masih awal untuk mencegah permasalahan dia,..Alhamdulillah dia memilih Shaklee.

Setiap individu ada kegemaran makanan masing-masing....dan cenderung memilih sejenis makanan yang digemari. Jadi kekurangan sesetengah nutrisi dan zat dalam badan kita terabai dan lompong. Jadi caranye ...ambil vitamin supplement yang perlu untuk menampung kekurangan itu.. Lain lah jika anda memang seorang yang setiap hari mengira jumlah kalori jumlah vitamin yang cukup setiap hari untuk diri sendiri. Saya salute tabik spring. Tak payah ambik supplement lah ye.

Mulakan dari awal jika nak cegah penyakit ye. Kadang-kadang saya nak cerita lebih-lebih tak boleh. sebab takut ada yang salah paham. Sebab ada antara kita mempuyai pendapat yang berbeza. Bagi yang paham akan tau betapa kesihatan NIKMAT PALING BERHARGA. Saya tidak menolak makanan sunnah. Saya sendiri pun ambik kismis, kurma...Memang sentiasa ada di rumah. Banyak altenatif boleh kita amalkan...antaranye senamam, makanan sunnah, kawal permakanan , ulam-ulaman....dan...supplement.

Saya bermula dr arwah mak yang menghidap kencing manis, darah tinggi, jantung, buah pinggang, strok....hanya makan ubat/painkiller. Tiada supplement. Apa jadi ye ubat2 yang mak makan selama bertahun-tahun. Sape boleh jawap...Menyedihkan...saya dulu naif...tak tahu. Alangkah baik jika saya jumpa supplement Shaklee dulu..
Sepanjang menjaga mak sakit saya banyak google dan membaca beza pasal mencegah dari merawat...Pasal makanan sunnah...tapi apakan saya sudah terlewat. Justeru dari  itulah saya terjumpa shaklee...di situ saya paham...berapa juta dilaburkan untuk RDN shaklee. Berapa usia Shaklee yang bertahan di pasaran. Jadi saya nak membantu diri saya, orang sekeliling saya..untuk sihat..Selain dapat menjana pendapatan saya nak kongsi apa yang saya rasa. Sata yakin dengan shaklee. Terima Kasih untuk Dhia Myni Mai yang mula-mula memperkenalkan Sahklee untuk kami. Allah jua lah yang menggerakkan hati kami memilih sahklee.

Sekian wallahualam,
www.allaboutvits.blogspot.com. 
019.9322411

Kenangan arwah mak...Al-fatihah

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terima kasih sbb berminat dengan produk Shaklee. Sila whatsapp ke 0199322411 untuk info lanjut.