Khamis, 26 Mei 2016

Vivix vs Kanser

   Bukan satu atau dua, malah banyak penghidap kanser di dapati bebas kanser apabila mereka konsisten mengambil vivix.  Hasil pemeriksaan mendapati sel kanser semakin merosot, malah ada yang menunjukkan sel kanser telah hilang seakan pesakit tidak pernah menghidapi kanser.
   Apakah kandungan vivix yang mampu menentang sel kanser? Resveratrol Resveratrol merupakan sejenis polifenol yang dipanggil phytoalexin atau bahan kimia semulajadi yang dikeluarkankan oleh sesetengah tumbuhan dimana fungsinya adalah sebagai agen pertahanan apabila diserang oleh penyakit dan serangan bakteria atau kulat ataupun pathogen yang lain. Ia terhasil daripada tindakbalas tumbuhan tersebut terhadap jangkitan kulat, tekanan, kecederaan akibat dirosakkan haiwan, sinar UV, cuaca ekstrem dan sebagainya. Resveratrol boleh didapati daripada tumbuhan, buah-buahan dan bijian.
    Namun, kulit anggur merah iaitu anggur muscadine mengandungi kandungan resveratrol yang paling tinggi selain rasberi dan kekacang. Anggur Muscadine mempunyai ikatan kimia yang jauh berbeza berbanding anggur-anggur yang lain kerana ianya kaya dengan anthocyanins yang mana mempunyai antioksidan yang tinggi dan menunjukkan beberapa kesan anti-tumor antaranya menghalang sintesisDNA dalam kanser payudara dan perkembangan saluran darah dalam sesetengah tumor termasuklah enzim perebak tumor.

Merencatkan Pertumbuhan Sel Kanser Resveratrol dipercayai dapat merencatkan pertumbuhan sel kanser selain dapat membina daya ketahanan terhadap kanser di mana terdapat 3 fasa iaitu:

1, Fasa Pertama Pada fasa ini, resveratrol bertindak mengurangkan kerosakkan sel-sel sihat yang berpunca dari serangan agen-agen karsinogenik

2. Fasa Pertumbuhan Resvertrol mengaktifkan gen Sirtuin 1 iaitu gen anti-penuaan bagi tujuan menghalang pertumbuhan sel-sel kanser

3. Fasa Pertumbuhan Pesat Di peringkat ini, resveratrol membantu mempercepatkan proses apoptosis iaitu proses mematikan sel-sel kanser
 

 Laporan & KajianAmerica Cancer Institute

Institusi ini melaporkan bahawa resveratrol adalah antioksidan yang sangat berkuasa dimana ia dapat mengurangkan pengaktifan NF kappa B iaitu sejenis protien yang dikaitkan dengan pembentukan kanser dalam tubuh.Menurut mereka juga, dengan meminum sumber resveratrol setiap hari mampu menurunkan risiko kanser prostat dan dengan meminumnya sekali seminggu boleh mengurangkan risiko kanser prostat sebanyak 60%.Department of Biochemistry and Molecular Biology, New York Medical CollegeMenurut laporan kajian, resveratrol menjadikan proses poliferation dalam kanser payudara menjadi kurang aktif.University Children’s Hospital in Ulm, GermanyHasil kajian yang dilakukan membuktikan resveratrol merupakan agen penentang kanser. Whatsapp 019-9322411 untuk info lanjut.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terima kasih sbb berminat dengan produk Shaklee. Sila whatsapp ke 0199322411 untuk info lanjut.